Zen vėriniai EUNOIA

Anagaminis vėrinys su gintaru. Fotografija: SODA

Anagaminius vėrinius su gintaru specialiai GYVA.LT kolekcijai sukūrė lietuvių menininkė Dalia Duškesė apjungusi archajiškas baltiškas, japoniškas ir šiuolaikines minimalizmo idėjas. Tai originalūs, unikalūs, stipria miško, jūros ir ugnies energija pakrauti meno kūriniai, kuriuos moterys gali derinti prie bet kokio stiliaus. Jie simbolizuoja sveiką sąmonės būseną ir iš to gimstantį gražų ryšį su savimi ir gyvenimu.

Šie vėriniai sukurti pagal septynis Zen principus, kurie yra asketiškumas (koko), paprastumas (kanso), natūralumas (shizen), subtilumas (yugen), asimetrija (fukinsei), tuštuma (seijaku) ir ortodoksiškumo laužymas (datsuzoku). 

Pagrindinis vėrinio akcentas – vienas, ir tik vienas, anagaminis karoliukas, savo išvaizda primenantis planetą. Jis unikalus tuo, kad 3 paras degė 1300°C malkinėje krosnyje ir pasidengė besilydančiais natūraliais medžio pelenais. Lėtas ir ilgas buvimas liepsnoje lemia neprognozuojamus meninius rezultatus, kurie yra ne tik pakrauti stipria ugnies energija, bet ir džiugina savo atsitiktinumais. Vienas pagrindinis vėrinio elementas įkūnija savyje asketiškumą – susilaikymą nuo nereikalingo pertekliaus.

Antras principas – paprastumas – pasireiškia tuo, kad šio vėrinio grožis nėra garsiai kalbantis ir ryškiai dekoratyvus. Grožis gali būti ir tylus, prigesintų spalvų, kad ugdytų mūsų pastabumą ir neužgožtų moters, kuri jį nešioja, o, atvirkščiai, padėtų atskleisti jos vidinį grožį.

Trečias principas – natūralumas. Šio vėrinio dizaino koncepcija – iš gamtos, tačiau paliesta prisiderinančiu žmogišku kūrybingumu: žmogaus ir ugnies sukurtas anagaminis karoliukas, iš miško ir jūros stichijų susiformavęs, tačiau žmogaus rankų paliestas gintaras. Visa tai simbolizuoja harmoniją bei gražų ryšį tarp gamtos ir žmogaus.

Ketvirtas principas – subtilumas. Tai užuomina. Anagaminis vėrinys – tarsi neužbaigtas, prie kurio dar norisi prisiliesti. Šis neužbaigtumas traukia dėmesį, intriguoja ir žadina vaizduotę, ko pasekoje užsimezga gražus ryšis tarp kūrinio ir jo stebėtojo.

Penktas principas – tuštuma. Tai pauzės muzikoje. Sustingimai šokyje. Visa tai įneša galingos vidinės ramybės, kuri dar labiau prirakina dėmesį. Šiame vėrinyje tuštuma karaliauja tam, kad paryškintų atskirų elementų grožį; tam, kad lengvumu atsvertų anagaminio karoliuko svorį ir suteiktų moteriai tiek svarbumo, tiek lengvumo.

Šeštas principas – netobulumas ir asimetrija. Nors visų vėrinių koncepcija ta pati, kiekvienas jų – vis kitoks dėl skirtingų elementų ir jų derinių. Tačiau visus juos vienija asimetriškai įkomponuoti gintaro karoliukai. Gamta yra tobula savo netobulumu, joje nieko nėra idealiai simetriško, sterilaus ir išbaigto, nes tai negyva. Šio principo pritaikymas vėriniui ir jį nešiojančiai moteriai suteikia gyvumo ir tikrumo.

Septintas principas – ortodoksiškumo laužymas. Mes dažnai kaip voverės sukamės savo minčių ir įpročių ratuose pamiršdami kaip ten patekome ir kaip ištrūkti. Mūsų kūrybingumą varžo tradicijos, normos ir nusistovėjusios taisyklės. Šiame vėrinyje pakeistas svorio centras laužo įprastą normą, kad svorio centrą nulemia, tai kas yra sunkiausias. Neatsitiktinai prie daugiausia svorio turinčio anagaminio karoliuko yra prisišliejęs tik vienas gintarėlis, kuris pakeičia svorio centrą ir primena mums, kad nuolat reikia laužyti nusistovėjusias normas, kad į savo gyvenimus įlieti naujumo ir šviežumo.

Jei norite įsigyti Zen vėrinių EUNOIA, rašykite e.pašto adresu: labas@gyva.lt

| atgal | į viršų | spausdinti |